onsdag 10. oktober 2012

Referat Bli kjent-kveld

I kveld har Staudeklubben hatt treff for nye medlemmer. Medlemstallet har økt med 20 det siste året og det syntes vi er veldig hyggelig. Mange av dem tok turen til Kåtorp og en planteprat.



Gøril viste bilder av fine hager. Fra Nord-Norge, Botanisk hage i Tromsø, Skåne, Jylland og Botanisk hage i Göteborg. Underveis fikk vi mange gode råd og ideer.



Etter litt kaffe og gode boller, som Laila hadde bakt (oppskrift kommer), fortalte Gøril om frø og såing av stauder. Vi fikk frø til å så selv, og en pose Black Blue Parrot tulipanløk.



Masse spennende hagebøker var til vår disposisjon og vi lot oss inspirere tross høstmørke og få varmegrader. Etter ønske fra medlemmene skal Staudeklubben holde Staudekurs over flere kvelder i høst.

Takk for en topp kveld!

3 kommentarer:

  1. Tror det var Blue Parrot vi fikk? Vil takke for en kjempeflott kveld. Jeg angrer i hvert fall ikke på at jeg meldte meg inn, og gleder meg til mange spennende kurs, foredrag og aktivteter.

    SvarSlett
  2. Du har selvsagt helt rett, det var Blue Parrot :-)

    Vi koste oss også og gleder oss til å neste gang!

    SvarSlett
  3. En fin og inspirerende kveld var det, hvor tiden bare fløy avgårde. Gleder meg til hagevandringer i frmtiden og til såing i morgen :-) Jane

    SvarSlett